ЕС обявява ново законодателство за предотвратяване на "зеленото измиване" с твърдения за устойчиви опаковки

Очаквано време за четене: 2 min
Customer opening packaging labelled as sustainable

Европейският парламент финализира нов закон, който ще забрани заблуждаващите екологични твърдения върху продуктите и ще спомогне за подобряване на етикетирането за клиентите.

Законът е насочен към защита на потребителите от заблуждаващи практики и гарантиране, че като цяло те могат да направят по-добър избор при покупка.

Някои проблематични маркетингови тактики, които обикновено се свързват с екологичното измиване, сега ще бъдат добавени към нарастващия списък на забранените търговски практики в ЕС.

Предприятията вече няма да могат да добавят етикети за устойчивост към своите опаковки без конкретни доказателства. Засегнатите термини за опаковане включват:

  • "Щадящи околната среда."
  • "Биоразградими"
  • "Климатично неутрален"

След въвеждането на тези нови правила в държавите членки етикетите за устойчивост, които се основават на официални схеми за сертифициране или такива, създадени чрез публични органи, са единствените термини, които ще бъдат разрешени в ЕС за целите на маркетинга.

Директивата също така ще забрани твърденията, че даден продукт е "положителен за климата", "неутрален по отношение на климата" или има "намалено" въздействие върху околната среда поради схеми за компенсиране на емисиите на CO2. Парламентът на ЕС заяви, че макар подобни действия на компаниите да са добре дошли, те вече няма да се приемат като доказателство, че даден продукт е полезен за околната среда.

Държавите членки разполагат с две години, за да въведат новото законодателство.

Какво е "зеленото измиване"?

Greenwashing се отнася до вид маркетинг, който има за цел да направи продуктите по-привлекателни за потребителите, които се грижат за околната среда. "Зеленото" измиване невинаги е умишлено и може да е резултат от липса на проучване или неправилно общуване.

Тази новина следва обвиненията, отправени към големите производители на храни Nestle и Coca-Cola, че техните твърдения за устойчивост не са точни.

Нашата гледна точка

Правителствата от години твърдят, че планират да предприемат действия срещу недоказани твърдения за устойчивост, направени от предприятията.

Неотдавнашни доклади също така показаха, че потребителите често са объркани от необоснованите твърдения за устойчивост върху опаковките на продуктите.

Поради това е изключително важно предприятията да избират опаковки за своите продукти, които са сертифицирани като устойчиви. Това е особено важно, ако планирате да използвате екологичните стандарти на опаковката си като част от цялостната си маркетингова стратегия.

Потребителите са по-заинтересовани от всякога да избират продукти, които са правилен избор за планетата Земя, но само ако опаковката отговаря на това обещание.

Едно от ясните предимства на металните опаковки, включително ламарината и алуминия, пред другите алтернативи е, че те могат да се рециклират в неограничено количество и могат да се използват повторно или да се преработват. В този смисъл тя е истински устойчив избор за всяка марка.

Източници

Европейският съюз забранява "подвеждащи" екологични твърдения, които разчитат на компенсиране | Carbon offsetting | The Guardian


Може да харесате още Виж всички

Christmas candle packaging on a beach

Отключване на магията на сезонните опаковки през 2024 г.

Започнете да планирате избора си на празнична опаковка още днес.

Business planning

Навигация в бъдещето: Вашият план за бизнес успех

Отплавайте на пътешествие, за да откриете значението и техниките на ефективното бизнес планиране.

Ferrero Roche

Корпорации в ЕС приемат устойчиви опаковки

Големите марки вече проучват устойчивите опаковки. Открийте още.