Научете как да усъвършенствате козметичната си опаковка

Лайфстайл индустрията отбеляза забележителен скок през последните години. В световен мащаб само секторът за красота генерира над £80 милиарда. Ентусиазираните клиенти са нетърпеливи да закупят всеки козметичен продукт, който можете да си представите, от стареещите кремове за лице до луксозните овлажнители и продукти за коса, напоени с бамбукови масла.
Ако се занимавате с продажба на продукти за красота, има готова публика, която чака да купи. Голямото търсене обаче означава и жестока конкуренция.
Ето защо е изключително важно да използвате всеки инструмент, с който разполагате, за да гарантирате, че вашият козметичен продукт ще се откроява както онлайн, така и на рафтовете на магазините.
В това ръководство ще се задълбочим във всичко, което трябва да имате предвид, когато проектирате вашата опаковка. Спечелете продажбата, засенчете конкуренцията и доминирайте на пазара.
Урок 1: Опаковката продава
Ако все още четете, вероятно попадате в една от двете категории: или вече продавате или управлявате козметични продукти и желаете да разширите пазарния си дял, или се подготвяте да пуснете първия си козметичен продукт в оживена глобална индустрия.
Независимо от това, опаковката е от първостепенно значение.
Правилната опаковка ще ви помогне:
-
Пленете клиентите си
-
Издигнете марката си
-
Крадете клиенти от конкуренти
-
Съберете положителни реакции
Не забравяйте, че клиентите искат ясен процес на закупуване. Те не искат да прекарват часове в пресяване на безкрайни списъци с продукти. Колкото по-лесно ги улесните, толкова по-вероятно е да направят покупка. По същия начин те не искат да сравняват безброй марки всеки път, когато пазаруват. Те търсят такъв, който обичат и към който могат да се придържат, като го купуват многократно.
Повече от всичко клиентите са създания на навика. По-рентабилно е да задържите съществуващ клиент, отколкото да придобиете нов. Но преди да можете да разчитате на лоялна клиентска база, трябва да осигурите тази първа продажба. Тук влиза в действие опаковката.
Урок 2: Хората съдят за книгата по корицата
Колкото и да ни се иска да вярваме, че гледаме отвъд първите впечатления, доказателствата сочат друго:
-
Агенциите за подбор на персонал отделят само шестдесет секунди за всяко CV.
-
Работодателите решават дали те искат в своя екип в рамките на пет минути.
-
Клиентите вземат решения за покупка въз основа на вашата опаковка.
Ето защо е от съществено значение да разбирате тенденциите в опаковките, да разпознавате ключови характеристики и да изследвате иновативните възможности.
Може да имате фантастичен продукт, като крем за кожа, който прави някой на шейсетте да изглежда на четиридесет. Но това няма да има значение, освен ако опаковката ви не предава правилното послание.
Урок 3: Не можете да спечелите всички
Нито един продукт не е наистина универсален. Винаги ще има клиенти, които няма да купят вашия продукт, колкото и да се опитвате да ги убедите.
Това може да се дължи на това, че не отговаря на тяхната личност, външен вид или бюджет. Нека разгледаме един пример в света на козметиката.
Може да продавате брилянтен овлажнител, който въпреки предимствата си е доста гъст и тежък. Ако случаят е такъв, няма да се хареса на хората с акне, тъй като ще запуши порите им, което ще доведе до пъпки. Ще се хареса на тези без мазна кожа, които са част от аудиторията на този специфичен продукт.
След като разберете вашата целева аудитория, можете да създадете опаковка, която да се хареса конкретно на тях. Продавате ли крем против бръчки за жени над 50 години? Ако е така, вашият продукт трябва да бъде лесен за отваряне и много достъпен, тъй като 43% от възрастните над 65 години имат поне едно увреждане.
Дори детайлите на дизайна като цвят, форма или текстура могат да направят вашия продукт по-привлекателен за определени клиенти и по-малко привлекателен за други.
Урок 4: Оригиналността е надценена
Ако работите в областта на маркетинга или дизайна, желанието да създадете нещо напълно оригинално може да бъде непреодолимо. Това обаче може да бъде и контрапродуктивно.
Проучете пазара и ще откриете, че много продукти за красота споделят подобна естетика. Има причина за това: работи. Продуктите за красота често са бели или светли, защото тези нюанси внушават хигиена, чистота и бъдеще. Луксозните продукти идват в черни опаковки, защото този цвят се свързва с елегантност и високо качество.
Така че можете да създадете разкрасяваща опаковка, която е напълно свежа, нова и вълнуваща. Но може да не спечели вашата клиентска база. Докато клиентите твърдят, че искат свежи идеи, те жадуват за познатото. Следователно твърде голямото отклонение от нормите за проектиране е рисковано и може да не се изплати.
Тук има балансиращ акт. Използвайте фини детайли като шрифт, изображения и форма, за да се откроите, като същевременно запазите други функции, така че клиентите да не мислят, че вашият продукт е неподходящ.
Урок 5: Местоположение, Местоположение, Местоположение
Урок 3 беше изцяло за разбирането на вашата целева аудитория, включително техните навици за пазаруване и къде е най-вероятно да пазаруват за вашите продукти.
Те може да пазаруват вашите продукти:
-
На вашия уебсайт
-
В супермаркета
-
В бутикови салони за красота
Всеки избор ще доведе до различни решения относно дизайна на вашата опаковка. Ако продавате онлайн, опаковката ви трябва да изглежда страхотно на снимки и видеоклипове, показани в сайта ви. Ако е в супермаркета, дизайн с тактилна привлекателност би бил изгоден. Или, ако продавате в малки бутици, всичко е въпрос на индивидуалност и лично отношение.
Урок 6: Определете кой сте
Знаем, че не искате да чуете това, но разликата между вашия продукт и предложението на основния ви конкурент вероятно е...незначителна. В края на краищата, има ограничен брой налични съставки за козметични продукти. Имайки това предвид, клиентите вероятно не купуват от вас, защото продуктът ви има уникален X фактор.
Вместо това вероятно е защото харесват вашата марка, кой сте вие и вашите съобщения. Ако сте опитен професионалист, вероятно вече имате ясно послание за марката. Ако тепърва започвате, това може да е по-предизвикателно.
Вие ли сте:
-
Екологично съзнание?
-
Подходящ за животни?
-
Ултраиновативни?
-
Автентично луксозен?
-
Инста-достоен?
След като решите кой сте, можете да използвате това, за да оформите опаковката на вашия продукт. Разкажете история с всичко - от вашите съобщения до схемата за дизайн. Това е ключът към създаването на опаковка, която преобразува.
Урок 7: Някои истини са по-велики от други
Това е нюансирана концепция. От малки децата се учат, че истината е абсолютна.В света на маркетинга обаче нещата са малко по-различни.
Това е истината за вашата марка. Това е съобщението, което вероятно е изписано на началната страница на вашия уебсайт и на страницата „Относно“, като например:
ИСТИНСКИЯТ ИЗВОР НА МЛАДОСТТА
или
„Започнахме нашия бизнес, за да променим света и да помогнем на всеки да извади вътрешната си красота на повърхността. Оттогава се разраснахме неимоверно, спечелвайки прекрасна група клиенти, които се доверяват и обожават нашия грим. Фокусираме се върху използването само на естествени съставки в нашата козметика, защото вярваме...“
Всичко това може да е вярно, но не е толкова силно, колкото социалната истина. Това е историята, разказана от вашите клиенти и клиенти:
„Удивително, видях резултатите само след един ден!“
или
„О, боже, този крем за лице е невероятен.“
Клиентите вярват повече на тази истина, отколкото на думите на вашия маркетингов екип. Ето защо 80% от клиентите ще търсят рецензии, преди да се ангажират с продукт онлайн.
И така, как можете да използвате това, за да подсилите силата на марката на вашата козметична опаковка?
Първо, ако използвате платформа за преглед като Trustpilot или Feefo, можете да поставите значка за доверие някъде върху опаковката си. Като алтернатива можете дори да използвате цитат от клиент като част от вашите съобщения.
Не забравяйте, красивата опаковка също ще гарантира, че вашият продукт ще привлече влиятелни хора. В света на козметиката няма по-голяма истина от одобрението на някой с милиони последователи в Instagram.
Урок 8: Високото качество е ключът към всичко
И накрая, вашият дизайн няма да струва нищо, ако стандартите за качество не са налице. Ако опаковката ви тече, отваря се трудно или е заемала място, клиентите бързо ще се запитат дали има по-добра алтернатива. Отново, няма значение колко страхотен е продуктът. Лошата опаковка води до отрицателни отзиви, което води до загуба на продажби. Ето защо трябва да инвестирате в кутии или контейнери, които отговарят на всички изисквания за стил и практичност.
Имайки твърдо предвид всичко това, изглежда, че сте готови да завладеете индустрията за красота с перфектната опаковка за вашия продукт.
Не забравяйте, че първата стъпка е да изберете правилната кутия, бутилка или самата туба. Ако имате нужда от помощ или искате да разгледате оферта за опаковане по поръчка, не се колебайте да се свържете с нашия екип. Те ще се радват да ви помогнат допълнително.
Не забравяйте да разгледате и част 2 от нашето ръководство за опаковане на козметика този месец:
Ключовите елементи за страхотен дизайн на козметични опаковки