ЕС обявява ново законодателство за предотвратяване на зеленото измиване с претенции за устойчиво опаковане

Очаквано време за четене: 2 min
Customer opening packaging labelled as sustainable

Европейският парламент финализира нов закон, който ще забрани подвеждащите екологични твърдения върху продуктите и ще помогне за подобряване на етикетирането за клиентите.

Законът е съсредоточен върху защитата на потребителите от подвеждащи практики и гарантира, че те могат да направят по-добър избор при покупка като цяло.

Някои проблемни маркетингови тактики, обикновено свързвани с зеленото измиване, сега ще бъдат добавени към нарастващия списък на забранените в ЕС търговски практики.

Бизнесът вече няма да може да добавя устойчиво етикетиране към своите опаковки без конкретни доказателства. Засегнатите условия на опаковката включват:

  • „Екологично чист.“
  • „Биоразградим“
  • „Климатично неутрален“

След като тези нови правила бъдат въведени в държавите-членки, етикетите за устойчивост, които се основават на официални схеми за сертифициране или такива, установени чрез публични органи, са единствените термини, които ще бъдат разрешени в ЕС за маркетингови цели.

Директивата също така ще забранява твърденията, че даден продукт е „позитивен по отношение на климата“, „неутрален по отношение на климата“ или има „намалено“ въздействие върху околната среда поради схеми за компенсиране на емисиите на CO2. Европейският парламент заяви, че макар движения като това от страна на компании да се приветстват, те вече няма да се приемат като доказателство, че даден продукт е полезен за околната среда.

Сега държавите-членки имат две години, за да въведат новото законодателство.

Какво е Greenwashing?

Greenwashing се отнася до вид маркетинг, който е предназначен да направи продуктите по-привлекателни за потребителите, които са съзнателни за околната среда. Зеленото измиване не винаги е умишлено и може да бъде резултат от липса на проучване или неразбиране. 

Тази новина следва обвиненията, отправени срещу големите производители на храни Nestle и Coca-Cola, че техните твърдения за устойчивост не са верни.

Нашата гледна точка

Правителствата от години планират да предприемат действия срещу недоказани твърдения за устойчивост, направени от бизнеса.

Последните доклади също така показват, че потребителите често са объркани относно неоснователните твърдения за устойчивост, присъстващи върху опаковката на продукта.

Ето защо за предприятията е изключително важно да избират опаковки за продуктите си, които са сертифицирано устойчиви. Това е особено важно, ако планирате да използвате екологичните стандарти на вашата опаковка като част от цялостната си маркетингова стратегия.

Потребителите са по-заинтересовани от всякога да избират продукти, които са правилният избор за планетата Земя, но само ако пакетът отговаря на това обещание.

Едно от ясните предимства на металните опаковки, включително тенекиена ламарина и алуминий, пред други алтернативи е, че те могат да бъдат рециклирани в неограничено количество и могат да бъдат използвани повторно или преназначени. Като такъв, той е истински устойчив избор за всяка марка.

Източници 

ЕС забранява „подвеждащи“ твърдения за околната среда, които разчитат на компенсиране | Компенсиране на въглерод | Пазителят


Може да харесате още Виж всички

Cupid’s Selection: Top Packaging for Valentine’s Day

Изборът на Cupid: Топ опаковка за Свети Валентин

Пригответе се за предстоящия сезон на продажбите.

Festive packaging deliveries
Collection of sustainable packaging surrounded by Halloween decor