Научете 10 трика, за да плените клиентите с опаковката на вашия продукт

Очаквано време за четене: 4 min
Bespoke sweet packaging with a cardboard selection box

Изборът на правилния дизайн на опаковката винаги е ключова задача при подготовката на нов продукт за пазара. Защо е това? 

Дизайнът, стилът, външният вид, формата, цветът и размерът играят роля при определянето дали клиентът ще избере вашия продукт или не. Хората наистина избират книга въз основа на корицата и 7 от 10 клиенти ще изберат продукт въз основа на първото си впечатление. 

Имайки предвид това, нека проучим 10-те фактора за дизайн на опаковката, които ще помогнат на вашия продукт да спечели всяка аудитория. 

1. Лого 

Първо, помислете за вашето лого. Това вероятно е първият детайл, който клиентът ще забележи. Ето защо трябва да отделите време за проектиране на лого, което да се хареса на вашата целева аудитория и да помогне на продукта ви да се открои. Помислете внимателно относно използването на цветовете и шрифта, както и изображенията, които се използват като основа на вашето лого. Не забравяйте, че логото е много по-вероятно да бъде запомнено в сравнение с името на компания, с която клиентът е взаимодействал за първи път. 

2. Персонализиране

Клиентите искат да купуват продукти, които се чувстват по-персонализирани и специфични за тях. Има много начини, по които можете да добавите това ниво на персонализация. Например, може да искате да помислите за включване на лична бележка за вашите клиенти и клиенти. Това може просто да ви благодари или може да им осигури награда за избора на вашия продукт. Всичко подобно ще направи вашия продукт и опаковката ви да се открояват повече. 

3. Цвят 

Накратко споменахме цвета по отношение на логото, показано на вашата опаковка. Въпреки това е важно да се подчертае колко важен е правилният избор на цвят. Наистина, някои изследвания показват, че цветът е най-важната характеристика на дизайна на опаковката и ще доведе до незабавно решение за вашия продукт. Различните цветове могат да променят възприемането не само на вашия продукт, но и на цялостната ви марка. 

4. Проучване

Когато пускате продукт, важно е внимателно да проучите аудиторията и пазара. Препоръчваме да разгледате възможно най-много данни, преди да пуснете продукт или да инвестирате в нова опаковка за съществуващ продукт, който вече продавате. Освен това трябва да проучите вашите конкуренти. След като разберете как основната ви конкуренция се справя с пазара, можете да решите дали да ги следвате или да проучите изцяло нова посока. 

5. Уникалност 

Ако вашият продукт изглежда и се усеща уникален, е много по-вероятно да окаже влияние върху клиентите, пазаруващи за продуктите, които продавате. Например, може да искате да помислите за инвестиране в опаковки по поръчка. Основните предимства на решенията по поръчка са, че те осигуряват първокласно усещане и дизайн, което е идеално, ако се грижите за аудитория от висок клас или ако искате да продавате продуктите си на по-висока цена.

Можете да създадете опаковка с множество завладяващи функции, включително:

  • Отпечатани капаци
  • Релефни интериори
  • Цветни изображения
  • Уникални форми

6. Съобщения 


Не попадайте в капана да превърнете продукта си в мистерия. Въпреки че това може да доведе до примамлива и завладяваща партизанска маркетингова стратегия, тя няма да е подходяща за повечето продукти. Клиентите искат да знаят какво точно купуват, особено ако не са поръчвали нищо от вашия бизнес преди. Като такива, вашето етикетиране и цялостен дизайн трябва да допринесат за разбирането на клиентите за въпросния продукт.Можете също така да го използвате, за да създадете ключови възприятия за вашия бизнес и цялостната ви марка. 

7. Цел 

Уверете се, че сте избрали дизайн, който отговаря конкретно на вашата целева аудитория. Например, ако проучвате различни видове устойчиви опаковки, важно е да изберете материал, който да се хареса на вашите потребители. Например, картонените туби се смятат широко за най-благоприятния избор за екологично съзнателните потребители. Други клиенти може да предпочетат опаковка от ламарина, тъй като тя предлага както луксозно, така и качествено решение. 

8. Изображения 

Казват, че една снимка струва колкото хиляда думи и това е абсолютно вярно в света на маркетинга. Една снимка ще направи вашия продукт по-привлекателен и ще предложи ключови идеи за вашата марка. Това може също да означава, че вашата опаковка се превръща в нещо като колекционерски артикул. Безброй марки са използвали изображения, за да превърнат прости решения за опаковане в задължителна покупка. 

9. Разгледайте Тенденции 

Тенденциите при опаковане се променят през годината. Например по време на празничния сезон клиентите са по-склонни да купуват продукти с опаковки, които имат празничен дизайн. Защо е това? Е, съвсем просто, празничните дизайни правят клиентите щастливи и им напомнят за Коледа. Въпреки че все още трябва да отделите време и проучване на окончателния дизайн, правилната празнична опаковка по поръчка може лесно да подобри продажбите за вашата компания. Това също не е само Коледа. През лятото можете да използвате по-топли цветове за вашите дизайни, за да съответстват на сезона. Или можете да изследвате различни форми, за да паснете на ключови поводи, като опаковка във формата на яйце на Великден. 

10. Бъдете зелени

И накрая, днес е по-важно от всякога бизнесите да постигнат правилните стандарти за устойчивост. Както може би се досещате, дизайнът на продуктовата опаковка наистина оказва влияние тук. Подбирайте внимателно материалите си, за да създадете възможно най-доброто впечатление. Например, алуминиевите опаковки се превърнаха в популярна алтернатива на пластмасата в козметичната индустрия. За разлика от пластмасовите, алуминиевите опаковки могат да бъдат преназначени и използвани повторно безброй пъти. В Европа като цяло предпочитаният избор е компостируемата опаковка. Ние разполагаме с промишлени компостируеми стоящи торбички, идеални за широка гама от продукти, включително прахове, сладкиши, кафе и чай. 

Надяваме се това ръководство да ви помогне да отключите истинската сила на брилянтния дизайн на опаковката. Ако се интересувате да научите повече, моля, не се колебайте да се свържете с нашия екип по продажбите. Те винаги ще ви помогнат да откриете идеалната опаковка за вашия продукт.


Може да харесате още Виж всички

Cupid’s Selection: Top Packaging for Valentine’s Day

Изборът на Cupid: Топ опаковка за Свети Валентин

Пригответе се за предстоящия сезон на продажбите.

Festive packaging deliveries
Collection of sustainable packaging surrounded by Halloween decor