Екологичните опаковки са от решаващо значение за компаниите за бързооборотни стоки
Скорошно проучване показа значителна промяна сред водещите компании за бързооборотни потребителски стоки (FMCG) към по-екологични опаковки. Проучването показва силна склонност сред повечето компании да използват материали на хартиена основа, като картонени кутии и цилиндрични картонени контейнери.
Какво представляват компаниите за бързооборотни стоки?
Бързооборотните потребителски стоки (FMCG), известни също като потребителски опаковани стоки (CPG), са продукти, които се продават бързо и на сравнително ниска цена. Тези продукти имат висока скорост на оборот и се консумират бързо. Често срещаните примери включват нетрайни домакински артикули, козметика и определени хранителни продукти. Секторът на бързооборотните стоки се състои от широк спектър от известни марки, включително:
- Нестле
- Unilever
- Крафт Хайнц
- L'Oréal
- Данон
- Colgate-Palmolive
Защо екологично чистите опаковки са жизненоважни за марките бързооборотни стоки?
Въз основа на проучване, проведено от Aquapak Polymers, две трети от компаниите оцениха риска от неадекватни устойчиви решения за опаковане като „висок“. Нещо повече, над 75% от 100-те анкетирани компании изразиха загриженост за потенциално увреждане на имиджа на тяхната марка. Въпреки че компаниите признаха, че не са напълно ангажирани с изкореняването на употребата на пластмаса, имаше значителен акцент върху минимизирането на цялостния отпечатък върху околната среда. Вземащите решения определиха логистиката, оперативната ефективност и материалите като решаващи фактори, влияещи върху устойчивостта на опаковките. Проучването подчерта важността на устойчивото опаковане като критичен компонент от историята на успеха на една компания.
Компаниите, както малки, така и големи, които искат да възприемат устойчиви решения за опаковане, имат различни възможности, включително:
- Алуминий
- Тайни ламарина
- Картон
- Биоразградима крафт хартия
- И още
Оптималната устойчива опаковка не само предава ясно послание, но и значително намалява въглеродния отпечатък на марката. Някои опаковъчни материали, като например картон, са леки, като по този начин намаляват въглеродните емисии в резултат на логистичните операции. Той също така помага за смекчаване на замърсяването с пластмаса и се грижи за потребителите, които са съзнателни за околната среда. Това разкритие идва след няколко компании, които признават, че няма да постигнат целите си за устойчиво опаковане в рамките на определените времеви рамки.
Защо компаниите не могат да постигнат целите си?
Целите за устойчивост датират от началото на 2000-те години, което затруднява вземащите решения да предвидят потенциални пречки. През 2021 г. експертите от индустрията очакваха, че компаниите ще започнат да не изпълняват целите си за 2025 г. Оттогава PepsiCo, Unilever и Colgate-Palmolive декларираха, че няма да постигнат амбициозните си цели. Причините включват:
- Разчитане на пластмаса
- Недостатъчно рециклиране
- Инфраструктура с ограничена повторна употреба
Компаниите вече отлагат целите си поне до 2030 г. Организациите бързо възприеха термини като „без пластмаса“ и „100% рециклируеми“, след като осъзнаха популярността им сред целевите потребители. За съжаление, тези маркетингови крилати фрази бяха приложени, преди да бъдат обстойно проучени и разбрани. Индустриалните анализатори също така посочват бюрократичните пречки, като липсата на сътрудничество между индустриите и правителствата при планирането на екологични инициативи, като друга причина за недостатъците на компаниите.
Какво трябва да направят компаниите сега?
Въпреки че е лесно да се критикуват компаниите за поставянето на прекалено амбициозни цели за устойчивост, те все пак успяха да окажат положително въздействие. Тези цели доведоха до нови ангажименти и инвестиции в устойчиви практики с широкообхватни последици.Сега компаниите трябва да начертаят най-добрия курс напред, като същевременно си поставят реалистични и постижими цели за устойчиво опаковане. Първата стъпка? Идентифициране на най-добрия доставчик за продукти като козметични опаковки и опаковки за храни. Ако искате да научите повече, моля, свържете се с нашия екип днес. Нашите експерти са готови да ви помогнат в прехода към по-зелено и светло бъдеще.